ישיבת מועצה 16/10/2017

לשוניות ראשיות

נוכחים: איתי ויסברג ראש המועצה, ניצן גרמן מנכלית המועצה, ??, ??, ??, זיו רכלבסקי חבר מועצה, ניבה חברת מועצה, אבירם שהרבני חבר מועצה, רם פיין חבר מועצה, אפרת מזרחי חברת מועצה, רוית גולדין חברת מועצה, יוסי רן חבר מועצה, חנוך חבר מועצה, רותי לפידות חברת מועצה, דיוויד ברייטבורד מהנדס המועצה, הילה אטיאס דוברת המועצה, מוניק וקנין מנהלת אגף חינוך קהילה רווחה, אריאל יועץ משפטי, צור אוריון גזבר המועצה.
(נכנסתי אחרי פתיחת הישיבה)
צור אוריון גזבר המועצה מציג דרישות לתיקון ליקויים.
פערים בתקציב. ...
נושא תאגיד מים וביוב שהוא ליקוי קבוע.

ליקוי 8 - בועדה עלה הליקוי. קבלת אישורי יתרה מקופות גמל. שלא מצליחים להביא את כל האישורים כל שנה. וכן בעיה בצביעה - במהלך פקודת שכר - בעיה בהרבה גופים פנסיוניים שהכסף עובר אליהם אך לא נצבע לרשות העובד. זה בעיה כחלק מהדרישות החוקיות שהטילו עליהם וחוסר היכולת שלהם לעמוד בזה. הכספים שם ולא נעלמים.
הערה מהקהל -2.4 מיליארד ש"ח בחודש
העובד לא רואה שהכסף טרם הגיע אליו למרות שהמועצה מעבירה ב-9 לחודש למוסדות.
איתי: מכיר מכיוון מערכות מידע של חברות הביטוח. הגמישות שחברות הביטוח
רואים את זה היום במסלקה של חברות הביטוח. המועצה מפרישה את הכסף נאמר לחברת הראל. מציין כל עובד מה מגיע לו. הכסף לא ייראה אלא החברה מקבלת מכל התאגידים ולוקח לה לפעמים חודשים לעשות את השיוך של הכספים. מערכות המידע משתפרות עם השנים. המעביד יכול לוודא שההפרשות של המעביד חופפות לדוח של מה שהעברנו. זה המקסימום שנותר לעשות. ונותר להשוות את זה לדוח של חברות הביטוח.
רותי - על מי האחריות?
איתי - לדעתי גם המועצה וגם העובד.
יוסי - את היתרה העובד יתבע מהמועצה. חובתך כמועצה לוודא שהאקט נעשה עד הסוף. לחב' הביטוח אין קנס. אז תקח מנהל פנסיוני אחרת האחריות נופלת עלייך(על המועצה).

איתי:
עוברים לישיבה מן המניין.
רוצה להודות לכולם על ההשתתפות והנוכחות בפסטיבל בנימינה. יש מה להסיק מסקנות אך הלכנו על מתודה שונה - עברנו לסוג מתחם אחר. התגובות הראשוניות מאוד חיוביות אך נבדוק גם מספרים - כמה היו ליד הדוכנים. המתנס הצליח להרים פרויקט מאוד מעניין.
הרצאת צהריים, סרט, הופעה מרכזית והופעת LATE NIGHT. נפיק לקחים ונלמד.
אפילו שהקרטון נרטב ושעה אחרי זה מגיע קרטון חדש ובונים דברים נפלאים בעיר הקרטון.

רותי לפידות: עלתה השאלה איך ימתגו אותו. הוחלט לקרא לו פסטיבל בנימינה. רואה בזה טעם לפגם כי זאת ראשות שמורכבת משתי מושבות. זה מפריע לי אישית ושומעת את זה גם מתושבים אחרים.
ניבה - ואוהב גבעת עדה?
לא פסטיבל, אירוע מקומי שלא מממומן ע"י המועצה או המתנס.
איתי - מקבל באהבה את הביקורת, נשים על השולחן. יש לי גם דעה אך נעשה את הדיון הזה בנפרד.
ניבה - היו הרבה אמנים שלא מבנימינה ולא מגבעת עדה. צריך למצא איך לחזק את הקידום של המקומי.
אבירם שהרבני- להעביר את חוצות היוצרים עם האמנים לפסח. כי שם יש יותר כח קניה מאשר בסוכות.וגם נושא הגשם. הפסטיבל היה מדהים מוצלח. וצריך לעשות עד הבוקר.
איתי - הפורמט הנוכחי תוצאה של שנה וחצי. עשו חשיבה מחדש עם האמנים המקומיים. זו הבחירה שלהם והם גם יגידו אם היה מוצלח.
אפרת - רוצה לדעת שורה תחתונה.
איתי - משרד התרבות יקבע כמה ישלם.
איך נדע הצלחה? קופות, פרסום, נזהה רצועות מוצלחות יותר ופחות..
משרד התרבות היו בפסטיבל.
אפרת - שנה הבאה כדאי להביא זמר מזרחי.. זה לא לפרטוקול...

פרוטוקול -
רותי - למה שלא נכניס כאן את הלוז. ועדת תחבורה שתהיה מייעצת לוועדת התמרור. תוךך כמה זמן תוקם. ולגבי הפנסיה תוך כמה זמן יבוצע. מנהל פנסיוני.
אפרת - חשוב להוציא מכתב לכל העובדים שכל אחד מהם יכנסס. נמצא שיש בעיה בבקשה שכל עובד יכנס ולבדוק את עצמו. שקיפות בפני העובדים.
איתי - יש בעיה מנהלית בהפרשות ולא בעיה מהותית. צור אומר שכן יש כוונה לפנות לעובדים.
רותי - לגבי ועדת תחבורה מבקשת שתוך חודש תוקם. שהיא ועדה ממליצה לועדת התמרור. וחושבת שיהיה חשוב שיהיה נוכח שם חבר מליאה. מחובר לתושבים ומכיר את הצרכים. ומכאן תמליץ הועדה לועדת התמרור שהיא ועדה מקצועית.
אפרת - אין תיעוד נכון לבקשות לועדת תמרור. אני פחתתי קריאה בפרואר 2017. אין שום מידע שהפניה שלי התקבלה ושזה טופל. גם באפליקציה אי אפשר לראות את זה.הקול קורא צריך גם לבוא לתושבים שיעזרו באיסוף הנתונים על חוסרים בתחום התמרור והתחבורה. אם אני לא מקבלת עדכון "פנייתך מטופלת" כמו החתול הדרוס. פניות לתמרור.
איתי - פניות לבקשה של ועדות זה לא דרך 106 כי שם יושבים אנשי מקצוע שלא אמונים על פנייה לועדות. שם צריך לפנות במייל. יכולים להחזיר לך תשובה התקבל. אף אחד ב-106 לא יודע מי יושב בראש ועדה כזו או אחרת. האם אפשר לאשר את הפרטוקולים?
הצבעה - פה אחד בעד.
איתי - הסמכת פקח נביל מוסעיה. הסמכות שלו היא על חוקי עזר. מאמצים שלנו בתחום הניקיון נתקלים במשמעת אזרחית. ועוד שהרוב מקפיד על שעות גזם והוצאת פח זבל, יש אנשים שמרשים לעצמם לדפוק את כל החזות שלה יישוב לשבוע קדימה.
רותי - כמדיניות מוציאים הזהרה?
אאיתי - קודם מזהירים. בהמשך נציג גם לכם, קמפיין שמדבר על ניקיון ומשעמת ניקיון בכל הישוב כולל דוגמא אישית שלנו נבחרי ציבור. רוצה מאוד שנתקדם הלאה אבל אנחנו לא שם.
בנוסף הערות של תושבים שאומרים מילים קשות. אנחנו כן מאמינים באכיפה. למשל צואת כלבים וגזם שברח לך (מי שהשאיר ב.א.) ההנחיה לפקח לדפוק בדלתות האיזור גם אם יגידו "לא אני" לפחות יבינו שיש כוונה לאכוף. זה סיפור ארוך אבל זה חינוך מאוד נחוץ. "זה לא שלא מנקים את היישוב אלא שמלכלכים אותו יותר" אמרו לי לפני 3 ימים.
יוסי רן - האם יש תקנים חדשים?
ניצן - זה תקן קיים ולא חדש
סעיף 5 - מינוי חברי הנהלת מתנס חדשים.
בעד נביל - כולם בעד חוץ מחנוך שנמנע. מסיבות אישיות.

מאז יהודה שעזב את התפקיד, חסר לנו נציג בהנהלת המועצה.
גברת ניבה שמטעמים של לימודים מאוד תובעניים לא תוכל לשרת כחברת הנהלה במתנ"ס. פניתי לשניים ששניהם הסכימו. אבירם שהרבני שנכנס במשבצת של ניבה כנציג הציבור. וכעובד מועצה חשבתי שיהיה נכון לשנות את המודל הרגיל ודווקא לבקש מעובד שטח ותיק ומוערך - יו"ר ועד עובדים תקופה ארוכה - שיכול להביא זויות לשולחן הנהלת המתנס שקצת חסרות שם היום. מתברכים באנשים כשרוניים בתחום יזמות, כספים, אפילו תרבותי - קצת עממיות חסרה שם. חושב ששימיק ממלא את זה. מבקש את אישורכם שהם יצטרפו לאישור הנהלת המתנס.
אפרת - החוקים של המתנס כעמותה מעין-עירונית - אנחנו לא עומדים בתנאים האלה. כמה חברי הנהלה יש היום בשורה תחתונה?
איתי - לא זוכר להגיד.
אפרת - קיבלתי שכיום יש 14 ללא ניבה. רשום זיו כחבר מועצה. ומוניק כנציגת מועצה.מבקשת שתבדקו את עצמכם ואז נביא להצבעה כדי שנוכל לעשות את מלאכתינו נאמנה.
אני מקריאה: נציגי הרשות - 40% ולא יותר מ49%. בעלי תואר ראשון או 5 שנות ותק בניהול בתחום הרלוונטי. יש לשאוף שישקפו את ההרכב הפוליטי של מליאת המועצה. ואם אין אף חבר שאינו חבר הנהלת המועצה אז אנחנו בטעם לפגם.
על שימיק בן שמואל אין מחלוקת, על אבירם יש מחלוקת.
אריאל- לא רואה בעיה.
אפרת - אז תנו לי את השמות. ואני מבקשת ש

איתי - שמעתי ואני מכבד, מכבד את דעת היועץ המשפטי. ולכן מביא להצבעה עכשיו.
יוסי רן - מבקש פירוט.
איתי - מן הסתם כל החלטה כאן תעבור בדיקה.
בעד - אבירם לא יכול להצביע. 6 בעד. נגד - 3.
נמנע - אין.
אפרת - מבקשת שייבדק מול מירב סלע. אז היועץ המשפטי אמר.

איתי - סעיף 6 - הקטנת קו בניין מדרך 652. דורש הסבר. אני גם גר על הדרך הזו, זה מדובר על תחום אחר שלה ואני אפרט. היא דרך היסטורית. מבוסס על החלטה קודמת לכניסתי לתפקיד. זו דרך בין עירונית. נגזר מה תחום הדרך שלה, ושכל חלקה שכנה אליה יש מרחקים קדמיים שצריך לשמור מדרך כזאתי. חלק נכבד מדיירי 652 מופלים. בגלל בניה היסטורית. דרומית לששת הימים הנושא טופל בעבר. ואני בתוך זה. כל ההחלטה מדברת מששת הימים צפונה, עד שוני.
אפרת - מה כרגע הרוחב -
איתי -תיכף נגיע למספרים. העיקרון - מכיוון שגם במנהל התכנון הכוונה היא לבטל את הדרך הבין עירונית הזו , וגם בתוכנית המתאר הכוונה לבטל את הדרך הבינעירונית הזו כי קיימת דרך עוקפת אחרת.

לא מצליחים לעבור בחריגות, קוי בניין יוצאים מתחום הדרך, לא מצליחים לשמור על טווחים מדרך נדרשת. ביוזמת הועדה והמועצה בעניין, הוחלט להסדיר את העניין. אין טעם להקשות על הדיירים בגלל דרך שתבוטל כבין עירונית.
ההמלצה - לעשות תבע על כל הדרך הזו שתגשר על פרק הזמן מעכשיו ועד שהדרך תהפוך לפנימית. וזה פותר הרבה בעיות לאנשים עם תנאים לא הגיוניים.
אפרת - מבקשת לראות את התב"ע לפני ההחלטה.
איתי - אני רואה בתב"ע חשיבות כי המועצה דואגת להסדרה עבור התושבים שרוצים להתפתח אל עבר הרחוב. כמובן שזה מענה זמני ולכן נדרש לבצע תבע. המועצה יוזמת במימון הועדה.
דיוויד - התבע ברוב התחום של 652 קו בניין 10מ'. מרוחב הדרך שהוא 30מ' ברוב המקרים. התבע תהיה בסמכות ועדה מקומית ולכן נבחן את האפשרות לנצל הזדמנות להשביח נכסים בתב"ע הכל במגבלות סמכות ועדה מקומית. קוי בנין, זכויות בניה, תוספת שימושים, למשל חזית מסחרית, אבל לא רוצים להגיע לועדה מחוזית.

הבקשה של הועדה היא בכל 652 כי גם בדרום יש רכבת שגם עליה רוצים לאכוף תב"ע.
יוסי - מי מרוויח?
איתי - המועצה בהתנהלות בירוקרטית. יש בעיות של בינוי שהמועצה רוצה ללכת לתושבים ואי אפשר.
התושבים שנמצאים בסד שצריכים פתרון ביניים. אגב המועצה בזמן שינוי תבע יש השבחה של נכסים וגם ארנונה מסחרית אז תהנה מזה. זה יאפשר לא שינוי יעוד אבל שימושים נוספים בקרקע, ארנונה עסקית, רישוי עסקים, עוד מקומות עבודה, שנעשים היום על גבול האפור כי יודעים שזה לא על התבע הקיימת אבל חסרה הסדרה.
מחפש מי יכול להפגע? אם היה נציג של מע"צ שהיה רוצה שם דרך עירונית אז הוא היה נפגע. אבל יש לו כבר פתרון בתוכנית המתאר שיתן לו דרך עירונית
ניבה - הוא גם אמור לתחזק את הדרך ואינו מתחזק אותה.
איתי - כשהדרך תהיה בסמכות שלנו אז נוכל לעשות בה כרצוננו.
ניבה - המדרכה בצד המערבי לא בטיחותי - רחוב המסילה.ליד הרכבת.
דיוויד - יש תוכנית של הרכבת להסדרה גיאומטרית. אנחנו לא נכנסים לרוחב הדרך. קו הבניין נקטין אותו.
איתי - השאיפה להקטין אותו למינימום האפשרי.
רם - בית מרקחת - רוחב הדרך הוא 22 מטר. אך הסטטוטורית הוא 32 מטר. כלומר יש עוד 10 מטר ממה שאתה רואה. ואח"כ עוד 10 מטר לקו הבניין. כלומר 18 מטר מהכביש שאתה רואה, שאסור לבנות בו.
דיויד - הפלאפל יושב חצי בציבורי וחצי בתחום הדרך. לא רואה איך ניתן לעשות לזה ליגליזציה.
איתי - יש לי כמה רעיונות אבל לא הדיון עכשיו.
מי בעד - רוב קולות.
סעיף 7 - פטור ממכרז עם חברת מע"ש.
אריאל - ההסכם שהיה עם חב' בית אקשטיין הסתיים ורוצים הסכם חדש. לאוכ' של צרכים מיוחדים. הסכם הראשון באוק2012 אח"כ הארכנו. בשלב הזה מבקשים הסכם חדש. יש חוו"ד משפטית ומבקשים לאשר בפטור ממכרז בגלל מומחיות ויחסי אמון שנדרשים שקיימים היום עם אותו הספק.
אפרת - אז זה עדיין בית אקשטיין?
רותי - האם חשופים כמועצה מתקיפת ספקים אחרים?
אריאל - יש עניין של אמון.
מוניק - יש אוכלוסיה שקשה ליצור אמון איתה. יש תקנה 3.8 ולאור זאת בתחום המומחיות.

רם יצא.
בעד - רוב קולות.

סעיף 8 - אישור פתיחת חשבונות בנק לתשלומי הורים בגני ילדים.
מוניק - הנוהל רשות פותחת חשבונות למוסח ברשות. כך בבתי הספר, בגני הילדים הגננות פתחו. יצא נוהל שגננת לא יכולה יותר להחזיק את הכסף אלא חשבון רשות שהיא מורשית חתימה בו. חתימת הגננת ועוד חתימה של נציג הורים או נציג רשות. מבקשים את רשות המליאה שגזבר ומנהל אגף חינוך הם שיאשרו את ההורה המורשה.
רותי - ומי עושה בקרה על החשבונות?
מוניק - נהיה מחוייבים לבקר. 24 גנים כלומר 24 חשבונות בנק. עד עכשיו יש עצירה בגביית כספי הורים ולכן לא יכולים להפעיל חוגים.
אפרת - בבנק הדואר?
איתי - כן.
מי בעד? רוב קולות.

הסכם פשרה - דלתיים סגורות (ביקשו שכל מי שאינו חבר מועצה, שיצא)

הוסף תגובה חדשה

Filtered HTML

  • Project issue numbers (ex. [#12345]) turn into links automatically.
  • Freelinking helps you easily create HTML links. Links take the form of [[indicator:target|Title]]. By default (no indicator): Link to a local node by title
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • תגיות HTML מותרות: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><h2>
  • <time /> is replaced with the current time.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
CAPTCHA
השאלה הזו נועדה לבדוק האם את:ה אנושי:ת, וכדי לחסום תוכנות למילוי ספאם אוטומטי
Fill in the blank.